Subject: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine
From: "Henri Toom" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Jul 2025 15:17:44 +0300

Tere

Oleme taasalustamas Harju maakond Kuusalu vallas endise Koobaste maaüksuse 
asukohas teeprojekti koostamist, mis 2022.a lõpus takerdus ja seiskus veel 
moodustamata kruntide puudumisel. Käesolevaks hetkeks on DP alusel 
planeeritud krundid moodustatud ning kantud maakatastrisse ning need on 
tähistatud uuendatud geodeetilisel alusplaanil.

Käesolevaga soovin 27.07.2022 Transpordiameti poolt väljastatud 
ristumiskohtade ehitamise nõuded dokumendi (kiri nr 7.1.1/22/15579-2) 
uuendamist või uue dokumendi koostamist, sest need kehtisid 2 aastat 
väljastamise kuupäevast. Projekteeritud teede ja ristumiskohtade lahendus ei 
ole muutunud ja 2022.a koostatud eskiis sai üldise heakskiidu 
Transpordiametilt, et edasi minna põhiprojekti koostamisega.

Manuses lisatud 2 pdf faili.

Lugupidamisega

  _____

Henri Toom

Mobiil +3725187165
[email-masked]

TO Projekt OÜ

Põrgupõhja tee 10

76917 Harku vald
 <http://www.toprojekt.ee/> www.toprojekt.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

From: Krista Einama [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, December 02, 2022 9:50 AM
To: Henri Toom <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere,

Suurepärane, oleme asendiplaanilise põhimõttelise lahenduse heaks kiitnud.

Detailides täpsustub põhiprojekti koostamisel.

Liikluskorraldaja märkus: Võib-olla seda täiendada, et ülesõidetava osa 
projekteerimisel tuleb selle kõrgust alustada kattest, et ei tekiks astet, 
kuhu sahk võib takerduda. Aga see ka ilmselt rohkem põhiprojekti teema juba.

Edu soovides,

Krista Einama

From: Hannes Ristov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, December 2, 2022 9:33 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Lugupidamisega

Hannes Ristov
Liikluskorraldaja
Taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna põhja üksus
55654809
 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

From: Henri Toom <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 28 November 2022 11:49
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Ristov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Jaan Saia 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere

Esitan uuesti märkustele vastavalt korrigeeritud lahenduse läbivaatamiseks 
ja arvamuse avaldamiseks. Vastused 25.11.2022 e-kirja teksti sees iga 
märkuse all punase tekstiga. Loodan, et nüüd on kõikide märkustega ja 
tingimustega arvestatud ning saame keskenduda põhiprojekti koostamisele.

Lugupidamisega

Henri Toom

From: Krista Einama [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, November 25, 2022 2:42 PM
To: Henri Toom <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Ristov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Jaan Saia 
<[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere,

Vastan Teie kommentaaridele punktidele 1-4:

1.	Kiirusreziimi muudatusega joonisel toodud ettepanekuna arvestame.

Vastus: Teadmiseks võetud

2.	Bussipeatuste külastajate arvust tingitud kesksaare vajadust analüüsida - 
täpsustada kuivõrd bussipeatuste kasutamine ja sellega seotud teeületuste 
suurenemine toimub arendusala arvel.

Vastus: Olen bussipeatuse kasutajate info välja toonud oma 10.11.2022 
saadetud e-kirjas. Koobaste arendusala välja ehitamine toob kaasa tulevikus 
üksikuid bussipeatusesse suundujaid ning see ei ole piisav põhjus riigitee 
laiendamiseks  kesksaare rajamiseks.

3.	Ristmike gabariidid vajavad üle vaatamist- hinnanguliselt on 
ristumiskohad parmad, kuid ikkagi üle dimensioneeritud, rohkem vajab 
tähelepanu kooli ristmik ja eelkõige raskeliiklusele sh AR -le 
projekteeritud.  Samas siseteedevõrk ei arvesta raskeveokite parameetritega 
vaid sõiduautodega - siseteede geomeetria ei võimalda raskeveokitel 
üksteisest mööduda väikeste plaaniraadiuste tõttu. Suure tõenäosusega AR ei 
kuulu põhilisse liikluskoosseisu, vaid pigem on ehituseaegne transport.

Kanda peale pöördekoridorid ja vaadata üle koolipoolne ristmik, sh 
tugevdatud peenra osa, et ülesõidetav osa kattub JJT teeületusega. Ehk siis 
ülesõidetav osa peaks lõppema enne ristumist jjt-ga.

Teeülekäigurada tuleks asendada teeületuskohaga, et oleks sarnane 
liikluskeskond.

      Vastus: Ristmike gabariidid üle vaadatud ning plaanilahendus 
korrigeeritud. Peamiseks arvutuslikuks autoks on VA – veoauto (pikkus 12m)

Eraldi jäi silma lause, kus gaasialajaam poolesel ristmikul on 
liiklussagedus 200 autot/tunnis, siin vist on midagi valesti läinud. Lause 
oli selline: “Ristmike gabariidid on üle vaadatud. Gaasijaotusjaama teele 
(km 21,819) eraldussaare rajamist ristmikul ei pea me otstarbekaks ega 
vajalikuks tingituna väikesest mootorsõidukite (alla 200 a/h) 
liiklussagedusest.

     Vastus: Liikluse prognoos ristmikul on esitatud liiklusuuringu aruandes 
p.3.2 tabel 9, mille järgselt 2045 aasta AKÖL on 3265. Ristmiku 
teenindustase on esitatud aruande p.3.3 tabel 11, mille järgselt tuleb 
arendusalalt ristmikule tipptunnis 69 autot/ tunnis vasakpöördele ning 
siseneb riigiteelt parempöördega 48 autot/ tunnis.  Võib esineda üksikuid 
vasakpööret tegevaid sõidukeid riigiteelt arendusalale ning arendusalalt 
ristmikule suunduvaid parempöörde tegijaid aga see ei muuda prognoositud 
suurusjärku. Seega suurusjärk on jaasijaotusjaama ristmikul 117 autot / 
tunnis.

4.	Punkt 4 vastus, siin vist oli lahendus sobilik, aga ilmselt pen ise 
täpsustama, või saate ise küsida üle kohe liikluskorraldajatelt.

Vastus: Ristmiku gabariite vähendatud ehk eeldan, et lahendus on sobiv.

Liikluskorrladuse terviklahendust vaatavad liikluskorraladajad 
tervikprojektile, märkide osas seetõttu märkusi ei saada.

Tervitades

Krista Einama

From: Henri Toom <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 23, 2022 9:05 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere

Kas minu 10.11.2022 saadetud e-kiri jõudis adressaatideni s.h Teile? Kahjuks 
ei ole ma tagasisidet saanud. Küsimusi ja vastuseid ei olnud palju ehk kas 
projekteeritud lahendus on sobilik ja saame selle aluseks võtta põhiprojekti 
koostamisel.

Lugupidamisega

  _____

Henri Toom

Mobiil +3725187165
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

TO Projekt OÜ

Laki tn 11/2

12915 Tallinn
 <http://www.toprojekt.ee/> www.toprojekt.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

From: Henri Toom [ <mailto:[email-masked]> mailto:[email-masked]]
Sent: Thursday, November 10, 2022 11:19 AM
To: 'Krista Einama' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: 'Hannes Ristov' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; 'Jaan Saia' < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere

Saadan vastused püstitatud küsimustele ning teemadele sinise fondiga 
tekstiga. Loodan, et jõuame ühisele arusaamisele ning saame võtta manuse 
oleva plaanilahenduse aluseks Koobaste arendusala teede põhiprojekti 
koostamisele. Lisan manuses ka uuendatud joonise pdf failina. Joonise 
loetavuse parandamiseks eemaldasin sõidukite pöördemanöövrite zhabloonide 
kujutised.

From: Krista Einama [ <mailto:[email-masked]> 
mailto:[email-masked]]
Sent: Thursday, November 03, 2022 10:22 AM
To: Henri Toom < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere,

Põhiprojekti koostamisest. On tõesti sobiv asendiplaan varajaselt läbi 
arutada.

Tekkisid täpsustavad küsimused, millise liikluskoosseisuga ja raskeveokitega 
tuleb reaalselt arvestada planeeringualast lähtuvalt sh kui suur on 
sõiduautode osakaal. Sadulauto ei jää põhiliseks autoks liikluskoosseisus 
ja ilmselt on kasutusel ehituse ajal. Oluline, et sadulauto välja pöörab, ka 
läbi vastassuuna ja kindlustatud peenra.

Mahasõidud on projekteeritud pöörderaadiused tüüp 2 järgi, kuid tuleks 
kaaluda väiksemaid pöörderaadiuseid, mis sunnivad arvestama peateega ja 
kiiruse alla võtma. Praktika on selline, et isegi metsaveo mahasõitude 
pööreraadius on 12m. Näiteks mahasõidul võiks pööre toimuda ka üle 
kindlustatud peenra.

Vastus:

Liikluskoosseis Koobaste arendusalal. Raskeliiklus – kui prognoosida tunnis 
4…5 VA/AR siis on see tüüpiline Tallinna lähedase tööstuspargi raskeliiklus. 
Lisandub kaubikuid ka, kuid need loetakse sõiduautode alla. Ülejäänud 
liikluskoosseis on sõiduautod.

Ristmikel on nüüd geomeetriast lähtuvalt projekteeritud lahendus 
kindlustatud peenraga, kus on arvestatud AR pöörderaadiuseid ning 
väiksemagabariidiliste sõidukite (VA - veoauto ja PV – prügiveoauto) 
pöördemanöövrite võimalustega asfaltkattega teel.

From: Krista Einama [ <mailto:[email-masked]> 
mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, November 04, 2022 2:39 PM
To: Henri Toom < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Jaan Saia < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere,

Arutasime laiemas ringis  liikluskorraldajatega asendiplaanilist lahendust, 
liikluskorraldust üldisemalt ja riigitee kiirusreziimi,  allpool on 
täiendavad küsimused/tähelepanekud/märkused.

1.	Liiklusuuringus on toodud välja, et tuleks kiirust piirata 50-le, kuid 
mingeid põhjuseid selleks välja ei tooda. Tee rekonstrueerimisel oli 
projektkiiruseks 70 km/h. Nähtavused on mõlema ristmiku juures head  ja 
riigiteed ümber ei ehitata,  ei ole põhjust kiirusepiirangut teel muutma 
hakata, sellest ei peeta kinni. Lapsed arvestavad tõsimeelselt kiirusega 50 
km/h ja  see on täiendav oht.

Vastus: Gaasijaotusjaama tee ristmikul on hetkel kiiruspiirang 90 km/h. 
Nähtavuskaugus Kiiu suunal on küsitav, sest jalgratta- ja jalgtee on 
kõrgemal kui sõidutee. 50 km/h kiiruspiirang, mis oli välja pakutud tekkis 
üksteisest möödarääkimisega ja pakume nüüd lahendust, kus Gaasijaotusjaama 
tee ristmikul oleks kiiruspiirang 70 km/h mõlemas sõidusuunas, mis kestaks 
kuni Kooliõue tee ristmiku ees oleva kiiruspiiranguni 50 km/h. Selline 
lahendus arvestab reaalse nähtavuskaugusega ristmikul.

Arvestame joonisel toodud liikklusreziimi ettepanekuga.

2.	Detailplaneering on ca 5 aasta tagune. Kui palju on jalg ja jalgrattateel 
liiklejaid ning bussipeatustes kasutajaid. Kas arendus toob juurde ka bussi 
kasutajaid? Seda LUS ei käsitle.  Võib juhtuda, et piirkonda lisandub 
ühistranspordiga käijaid, mistõttu võib vajalikumaks osutuda ohutussaarega 
teeületuskoha loomine üle tee nr 11260-i. Hiljuti pidime ise LOK meetmest 
rajama sellele teele ohutussaarega teeületuskohti 2 tk km 24 piirkonda 
olenemata sellest, et nende rajamine on kitsendatud, kuna tegemist on 
eriveostele vajaliku teega.

Vastus: Tänasel päeval kasutatakse jalgratta- ja jalgteed koolipäeva alguses 
ja peale koolis tundide lõppu. Hommikusel tipptunnil tuuakse küllaltki palju 
õpilasi kooli sõiduautoga, kuid peale tundide lõppu minnakse koju bussiga. 
Hinnanguliselt liigub peale tundide lõppu bussipeatustesse ja ka piki 
jalgratta-ja jalgteed ning riigiteed nr 11267  30-35 õpilast. Tunnid 
lõppevad 1.-4. klassil 13.55, teistel enamjaolt 14.50 või/ja 15.45. Peale 
arendusala realiseerumist kasvab jalgratta- ja jalgtee kui ka bussipeatuste 
kasutatavus vähesel määral ning nende lisandumine ei nõua riigiteele 11260 
ohutussaarega ületuskoha rajamist.

3.	Ristmike gabariidid vajavad üle vaatamist, vt varasem e-kiri, 
altenatiiviks oleks kaaluda teisele ristmikule rajada samuti ohutussaar. 
Liiklussaar sunnib sõidukeid paiknema ristmikul õigesti ja jalg ja 
jalgrattatee kasutajatel oleks võimlikult väike ristmiku ületuse teepikkus. 
Lisaks ei saa autojuhid sooritada siis kiireid manöövreid ristmikul, 
mistõttu võib märkamatuks jääda JJT teeületusel olev võimalik jalakäija.

Vastus: Ristmike gabariidid on üle vaadatud. Gaasijaotusjaama teele (km 
21,819) eraldussaare rajamist ristmikul ei pea me otstarbekaks ega 
vajalikuks tingituna väikesest mootorsõidukite (alla 200 a/h) 
liiklussagedusest (rahustatud liiklus kiiruspiiranguga 30 km/h) ja jalg- ja 
jalgrattatee kasutajate hulgast. Kiireid manöövreid ristmikul sooritada ei 
ole võimalik sooritada tingitud ristmiku geomeetriast. Nähtavus ristmiku 
alal on hea.

4.	Täna on Kooliõue teel ees keelumärk, mistõttu sellel teel liiklusagedus 
puudub. Kui see tee nüüd kasutusse võtta, siis tuleb ristmik õmber kujundada 
nii, et teelt nr 11267 Kooliõue teele ja vastupidi ei saaks liiklejad üle 
peatee “läbi lipsata”, mis on selliste ristmikute puhul üks sagedaseimaid 
liiklusõnnetuse põhjuseid. Ristmiku ala saab ümber kujundada, kui 
gabariidiid ümber vaadata, et ei oleks võimalik otse ristmikust üle sõita. 
Vajadusel tuleb appi võtta Tee nr 11267 ja tee 11260 ristmiku suudme 
korrigeerimine.

Vastus: Olev liiklusmärk tõstetakse ümber uuele postile nagu oli joonisel 
kajastatud ehk Kooliõue tee oli ja jääb piiratud ligipääsuga teeks. Kooliõue 
tee on väikese liiklussagedusega. Jääme arvamusele, et projekteeritud 
lahendus on sobilik ning optimaalne ning tagab piisava ohutuse 
mootorsõidukitele ning kergliiklejatele.

Lugupidamisega

  _____

Henri Toom

Mobiil +3725187165
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

TO Projekt OÜ

Laki tn 11/2

12915 Tallinn
 <http://www.toprojekt.ee/> www.toprojekt.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

From: Krista Einama [ <mailto:[email-masked]> 
mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, November 04, 2022 2:39 PM
To: Henri Toom < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Jaan Saia < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere,

Arutasime laiemas ringis  liikluskorraldajatega asendiplaanilist lahendust, 
liikluskorraldust üldisemalt ja riigitee kiirusreziimi,  allpool on 
täiendavad küsimused/tähelepanekud/märkused.

1.	Liiklusuuringus on toodud välja, et tuleks kiirust piirata 50-le, kuid 
mingeid põhjuseid selleks välja ei tooda. Tee rekonstrueerimisel oli 
projektkiiruseks 70 km/h. Nähtavused on mõlema ristmiku juures head  ja 
riigiteed ümber ei ehitata,  ei ole põhjust kiirusepiirangut teel muutma 
hakata, sellest ei peeta kinni.

 Lapsed arvestavad tõsimeelselt kiirusega 50 km/h ja  see on täiendav oht.

2.	Detailplaneering on ca 5 aasta tagune. Kui palju on jalg ja jalgrattateel 
liiklejaid ning bussipeatustes kasutajaid. Kas arendus toob juurde ka bussi 
kasutajaid? Seda LUS ei käsitle.  Võib juhtuda, et piirkonda lisandub 
ühistranspordiga käijaid, mistõttu võib vajalikumaks osutuda ohutussaarega 
teeületuskoha loomine üle tee nr 11260-i. Hiljuti pidime ise LOK meetmest 
rajama sellele teele ohutussaarega teeületuskohti 2 tk km 24 piirkonda 
olenemata sellest, et nende rajamine on kitsendatud, kuna tegemist on 
eriveostele vajaliku teega.

3.	Ristmike gabariidid vajavad üle vaatamist, vt varasem e-kiri, 
altenatiiviks oleks kaaluda teisele ristmikule rajada samuti ohutussaar. 
Liiklussaar sunnib sõidukeid paiknema ristmikul õigesti ja jalg ja 
jalgrattatee kasutajatel oleks võimlikult väike ristmiku ületuse teepikkus. 
Lisaks ei saa autojuhid sooritada siis kiireid manöövreid ristmikul, 
mistõttu võib märkamatuks jääda JJT teeületusel olev võimalik jalakäija.

4.	Täna on Kooliõue teel ees keelumärk, mistõttu sellel teel liiklusagedus 
puudub. Kui see tee nüüd kasutusse võtta, siis tuleb ristmik õmber kujundada 
nii, et teelt nr 11267 Kooliõue teele ja vastupidi ei saaks liiklejad üle 
peatee “läbi lipsata”, mis on selliste ristmikute puhul üks sagedaseimaid 
liiklusõnnetuse põhjuseid. Ristmiku ala saab ümber kujundada, kui 
gabariidiid ümber vaadata, et ei oleks võimalik otse ristmikust üle sõita. 
Vajadusel tuleb appi võtta Tee nr 11267 ja tee 11260 ristmiku suudme 
korrigeerimine.

Lugupidamisega

Hannes Ristov
Liikluskorraldaja
Taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna põhja üksus
55654809
 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: 03 November 2022 08:45
To: Hannes Ristov < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Jaan Saia < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere,

Palun arvamust, ettepanekuid.

Tervitades

Krista

From: Henri Toom < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, October 19, 2022 11:00 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba 
servas Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere

Oleme jõudnud nüüd Koobaste kinnistul teede projekteerimisega sinna, kus 
oleme teostanud liiklusuuringu ja kahe juurdepääsutee ristmike (riigitee 
11260 Jõelähtme – Kemba km 21,819 ja km 22,146) lahenduste ülevaatamise 
lähtudes Transpordiameti kirjas 27.07.2022 nr 7.1-1/22/15579-2 toodud 
tingimustele.

Koobaste kinnistu kaks juurdepääsuteed riigiteega ühendamiseks teostatakse 
samal ajal ning seoses sellega on liiklusuuringud arvestatud maksimaalset 
liikluskoormust arendatavale alale lisanduvatest sõidukitest.

Kasutan kommentaaride lisamiseks samade punktide numbreid nagu 
transpordiameti saadetud e-kirjas olevas dokumendis:

1)      Olevad ristumisekohad tähistatud vastavalt kirjas toodud km 
asukohtadega. Uusi ristmikke seoses arendusega riigiteega ühendamiseks ei 
rajata

2)      Naaberkinnistutele Kuusalu gaasijaotusjaam, Vana-Narva mnt 24 on 
juurdepääsud tagatud. Vastavalt Kuusalu Vallavalitsust saadud infole 
koostatavaid ega kehtestatud detailplaneeringuid külgnevatel aladel ei ole

3)      Ristumiskohtade ehitamiseks tuleb koostatakse tee ehitusprojekt 
põhiprojekti staadiumis

4)      Projekti koostaval isikul on EhS kohane pädevus

5)      Projekti koostamisel juhindutakse kehtivatest seadustest, 
normdokumentidest, standarditest ja Transpordiameti juhenditest

6)      Projekteerimisel on võetud aluseks Teeregistri andmed ning 
projekteerimise lähtetase rahuldav

7)      Ristumiskohad on seotud riigitee (nr ja nimi) kilometraažiga ning 
kajastatud esitatud joonisel

8)      Seletuskirjas ja joonistel on käsitletud riigitee kaitsevööndit ning 
kasutatud teede numbreid ja nimetusi

9)      Projekti koostamiseks on teostatud vajalikud geodeetilised uuringud

10)   Ristumiskohtade plaanilahenduse koostamisel on lähtutud 
liikluskoosseisust ja liiklussagedusest, planeeringus toodud lahendusest ja 
Transpordiameti tüüpjoonise II toodud põhimõtetest. Vastavalt teostatud 
liiklusuuringule ei ole vasakpöörderadade rajamine vajalik tagamaks liikluse 
sujuvust ja ohutust

11)   Ristumiskohad on projekteeritud riigiteega võimalikult täisnurga all. 
Ristumiskoha pikikalded on määratud  arvestusega, et riigitee alusele maale 
sademevett üldjuhul ei juhita

12)   Projekteeritud on asfaltkate

13)   Ristlõiked, katendi konstruktsioon ja katendiarvutus esitatakse 
põhiprojekti mahus

14)   Minimaalsed kvaliteedinõuded materjalidele esitatakse põhiprojekti 
mahus

15)   Projekteeritud vertikaallahendus viiakse kokku riigitee oleva 
vertikaallahendusega nii, et tagatud oleks sademevee ärajuhtimine riigitee 
kattelt, muldkehast ja riigitee aluselt maalt

16)   Joonisele on kantud juhendi „Ristmike vahekauguse ja nähtavusala 
määramine“ kohased ristumiskoha nähtavuskolmnurgad

17)   Joonisele on kantud arendusala perspektiivsed jalgratta- ja jalgteed, 
projekteeritud ristmikule jalakäijate ohutud teeületuskohad ning ette nähtud 
jalgratta- ja jalgtee ühendused ja sidumine olemasoleva jalgteevõrguga

18)   Riigitee koosseisu mittekuuluvate ehitiste (nt tehnovõrgud) rajamiseks 
riigitee alusele maale esitatakse projekti koosseisus ehitise aluse maa 
isiklik kasutusõiguse (IKÕ) taotlus

19)   Lahendatud on  ristumiskohtade liikluskorraldus. Projektjoonisel on 
näidatud olemasolevad, likvideeritavad, projekteeritud 
liikluskorraldusvahendid

20)   Põhiprojekti seletuskirjas kirjeldatakse tööde teostamise järgselt 
riigiteega külgneva ala korrastamine

21)   Projekt esitatakse kooskõlastamiseks/arvamuse avaldamiseks riigitee 
alusel maal paiknevate tehnovõrkude valdajatele, kõikidele puudutatud 
isikutele ja ametiasutustele

22)   Valgustuse projekteerimisel arvestatakse toodud nõudeid

23)   Ristumiskoha ehitamiseks tellitakse omanikujärelevalve

24)   Kõik ristumiskoha projekteerimise ja ehitamisega seotud kulud kannab 
huvitatud isik

25)   Ristumiskoha ehitustöödeks koostatakse ka ehitusaegse 
liikluskorralduse projekt

26)   Teadmiseks võetud

27)   Teadmiseks võetud

28)   Põhiprojekti staadiumis koostatud ehitusprojekt esitatakse 
Transpordiametile kooskõlastamiseks

Manuses korrigeeritud põhiprojekti asendiplaani ja liiklusskeemi joonise pdf 
failina ning liiklusuuringu aruande fail samuti pdf failina. Palun esitada 
nõusolek projekteeritud lahenduse aluseks võtmisele põhiprojekti koostamisel 
või esitada märkused ebasobivuse korral.

Lugupidamisega

  _____

Henri Toom

Mobiil +3725187165
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

TO Projekt OÜ

Laki tn 11/2

12915 Tallinn
 <http://www.toprojekt.ee/> www.toprojekt.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] [ 
<mailto:[email-masked]> mailto:[email-masked]]
Sent: Wednesday, July 27, 2022 10:57 AM
To: TO Projekt OÜ < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba servas 
Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Harjumaa Kuusalu vald riigitee nr 11260 Jõelähtme - Kemba servas 
Koobaste kinnistu teede projekteerimine

Registreerimise kuupäev: 27.07.2022

Registreerimise number: 7.1-1/22/15579-2.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
 <https://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee